woman-hand-kneading-white-clay-craft

Στην αγορά εργασίας συχνά αναφερόμαστε σε ικανότητες/δεξιότητες που θα πρέπει να έχει κάποιος εργαζόμενος ώστε να θεωρηθεί κατάλληλος για μια πρόσληψη, για μια προαγωγή, για μια εσωτερική μετακίνηση, για μια μεταγραφή, κλπ. Αυτές οι δεξιότητες διακρίνονται σε τυπικά προσόντα που αποκτάμε μέσω της εκπαίδευσης (πτυχία, διπλώματα, αποδεικτικά γνώσης & χρήσης Η/Υ, γλωσσομάθειας, κλπ.) και τα οποία αποκαλούνται «hard skills», και σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ή συμπεριφορές, τα λεγόμενα «soft skills» ή «ήπιες δεξιότητες». Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων απαιτεί αποφασιστικότητα, επιμονή και θέληση.

img-1

Μαθητές Γυμνασίου

Ο μαθητής στο Γυμνάσιο βρίσκεται στη φάση της κορύφωσης της εφηβείας και βιώνει έντονες αλλαγές τόσο στο σώμα του όσο και στην προσωπικότητά του σε γνωστικό και ψυχικό επίπεδο. Οι επιλογές του δεν είναι αυστηρές καθώς υπάρχει χρόνος για δοκιμές μέχρι να κατασταλάξει σε αυτά που τον ενδιαφέρουν πραγματικά.

Έτσι επενδύει πιο εύκολα τον ελεύθερο χρόνο του σε αθλητικές, καλλιτεχνικές ή άλλες δραστηριότητες προκειμένου να νοιώσει ικανοποίηση και πληρότητα. Η πιο σημαντική απόφαση αφορά τον μαθητή της 3ης Γυμνασίου αναφορικά με την επιλογή του τύπου του Λυκείου που θα επιλέξει να συνεχίσει τη σχολική του ζωή.

img-2

Μετά από σκληρή δουλειά ετών μαθητικής ζωής κατάφερες να πετύχεις κάτι πολύ σημαντικό. Βρίσκεσαι στο πανεπιστήμιο και σπουδάζεις σε μια σχολή που επίλεξες πριν από κάποια χρόνια. Είναι πιθανόν οι προσδοκίες σου να έχουν επαληθευτεί και να έκανες τη σωστή επιλογή και να απολαμβάνεις τα έτη των σπουδών σου. Υπάρχει πάντα η περίπτωση αυτή η επιλογή να ήταν λίγο τυχαία ή αν και ήταν σωστή όταν έγινε δεν ήταν τελικά όπως τα περίμενες.

img-17

Στη ζωή μας ως ενήλικες επιλέγουμε μια δουλειά που τις περισσότερες φορές δεν μας ικανοποιεί. Αυτή η επιλογή καθορίζει σημαντικές παραμέτρους της ζωής μας και συνήθως δημιουργεί συγκεκριμένες συνθήκες διαβίωσης και προόδου μας ως άτομα και ως μέλη της κοινωνίας.